Zoeken naar stukken

Accountants zijn gemiddeld een uur per dag kwijt aan het zoeken naar stukken volgens een onderzoek van de beroepsgroep zelf. De oplossing die wordt voorgesteld is om alles op te bergen in een digitaal systeem zodat alle problemen over zijn. Of dat waar is zal de toekomst leren. Het is in ieder geval wel veel eenvoudiger om iets te zoeken in een beetje geavanceerd digitaal systeem.

Het blijft wel een belangrijke vorm van verspilling: zoeken naar spullen. Ik ben letterlijk dagelijks in de situatie dat klanten melden dat ze me even iets willen laten zien en dan vervolgens minuten kwijt zijn aan zoeken onder het uiten van ‘het moet hier ergens liggen …., misschien zit het in mijn tas….., wacht misschien heb ik het thuis…., ik stuur het je wel……’ En eerlijk is eerlijk. Helemaal zullen we het er niet uit krijgen maar een goede poging wagen is toch wel de moeite waard.

Hieronder tekst van het betreffende bericht:

Searching for documents costs chartered accountants in the UK an estimated £2m a day in lost fees, research claims. Despite this, only one in four accountancy practices has replaced its paper filing with digital document management, according to the survey commissioned by software group Invu and conducted by YouGov. It reckons that 83% of the 270,000 accountants in the UK waste up to an hour a day searching for paper documents, often related to all-important compliance and audit matters. With each hour worth £88 on average, the figures add up to £2m lost per day. The survey, which sought the opinions of more than 800 managers and directors across a range of industries in the UK, also revealed that the 4.5 million small-to-medium enterprises (SMEs) waste an estimated £42.2 million in total a day trying to local paper documents. The average time spent searching for information across all SMEs is 31 minutes, and on this basis traditional paper filing is costing each firm up to £11,000 a year.

Te vinden alhier.